Hľadáte poctivé produkty od malých a stredných pestovateľov a chovateľov? Ste správne. Tržnica Nivy je nový projekt - prvá slovenská online tržnica. Okrem virtuálneho trhoviska slúži aj ako komunitná platforma a základňa pre budúcu „kamennú“ tržnicu v exkluzívnom projekte Stanica Nivy.

Na začiatku bol nápad
Na Slovensku už niekoľko týždňov funguje prvá online tržnica, ktorá spája vidiek s mestom. Projekt sa začal netradične, keď online predbehol kamennú stavbu. Tržnica Nivy bude súčasťou Stanice Nivy - veľkého nákupného centra v srdci Bratislavy, spojeného s autobusovou stanicou. Trhovníkov v nej nájdete už teraz, a to v online priestore vo forme multimerchant eshopu.

V online ponuke sa nachádza pestrý mix veľkých zavedených hráčov spolu s malými farmármi, ktorí sa navzájom dopĺňajú. Z pohodlia obývačky či kancelárie na pár klikov nakúpite kvalitné mäso, poctivé mliečne produkty, čerstvé pečivo či rôzne neštandardné novinky.

 

Online versus offline
Kamenná tržnica sa oproti pôvodným plánom otvára až budúci rok. Už teraz však majú farmári priestor na predaj svojich výrobkov online. Zároveň sa vytvára trhovnícka základňa pre budúcu fyzickú tržnicu. Pôvodný zámer tržnice bol síce v opačnom poradí, no situácia spôsobila výmenu. Každá kríza je zároveň príležitosť, takže už dnes môžete nakupovať v prvej online tržnici, ktorá spája prvovýrobcov s konečnými spotrebiteľmi.

Očakávania a plány tržnice
Primárnym cieľom je vytvoriť modernú mestskú tržnicu, vo veľa oblastiach inšpirovanou zážitkom zo svetových tržníc, napríklad z Barcelony či Talianska. K pestrému trhu plnému kvalitných potravín, jedla a výbornej atmosféry v modernej forme. Tržnicu Nivy budú tvoriť tri piliere. Prvým je gastro zložené z tradičných konceptov, ale aj nových začínajúcich značiek z oblasti streetfoodu. Druhým pilierom sú potraviny – čerstvé, lokálne ja zahraičné, špecializované deli aj farmárske. Osobitný dôraz je kladený na farmárov a ich sezónnu ponuku. Tretí pilier tvoria zážitky: eventy, workshopy, školy varenia a iné zaujímavé aktivity. Kamenná tržnica prinesie zážitok a tá online pohodlie donášky slovenských, čerstvých výrobkov až k dverám.

 

Ponuka trhovníkov
Výhodou online obchodu je, že sa ich doň zmestí oveľa viac ako do kamennej tržnice. Klienti spoznajú omnoho širšiu paletu trhovníkov, s akou sa bežne stretávajú. Tržnica Nivy aktuálne spolupracuje s približne päťdesiatkou predajcov a stále pribúdajú noví.

Projekt štartoval v čase, keď sa trhovníkom zo dňa na deň pozatvárali všetky predajné kanály. Mnohí rýchlo pochopili pridanú hodnotu online tržnice, silnej platformy, ktorá im umožní ušetriť zdroje súvisiace s investíciou do vlastného eshopu, trvalého marketingu takéhoto predajného kanálu a mohli sa tak sústrediť na svoje hlavné aktivity. Komunikáciu s trhovníkmi koordinovala ambasádorka tržnice – Lucia Gallová, pomáhala aj s výberom a nasadzovaním produktov do systému eshopu.

Výnimoční ľudia, výnimočný projekt
Online Tržnica Nivy všetko obsahuje v jednom systéme. Projekt je najmä o trhovníkoch, ktorí si sami nastavia cenotvorbu a rozhodnú, aký tovar ponúknu. Môžu vyložiť celé portfólio alebo otestovať nové produkty. Zákazník si vyberie, na čo má chuť, no urobí len jeden nákup, uskutoční len jednu platbu a dostane jednu kompletnú zásielku od ľubovoľného počtu trhovníkov. Je to skutočný princíp tržnice, ktorá v tejto forme na Slovensku doteraz neexistovala.

Výzva prichádza v podobe zmeny zaužívaného správania zákazníkov a ponúka službu, na ktorú čakali. Jedným z hlavných princípov Tržnice Nivy je, že prepája vidiek s mestom. Ukazuje mestským zákazníkom, hlavnej cieľovej skupine, aké sú produkty na vidieku. Dáva do pozornosti voňavé paradajky, žlté vajíčka a domáce mäso. Je dôkazom, že farmárske produkty sú ozajstné.

Projekt vedú Maroš a Želmíra Zelenayovci. Spolu s malým tímom zabezpečujú komunikáciu s farmármi na dennej báze, snažia sa byť nápomocní pri výbere správnych produktov na eshop, poskytujú poradenstvo pri cenotvorbe či fotia produkty. Jednoducho zužitkovávajú svoje skúsenosti z retailu, keďže obaja boli pri rozvoji najvýraznejšej retailerovej značky na Slovensku. Maroš zastrešoval leasing a Želmíra marketing pre sieť nákupných centier Aupark. Svoj voľný čas venujú rodinnému podniku Pod Gaštankou v Modre. Na malej zážitkovej farme ukazovali mestským deťom ako sa chovajú zvieratá či pestuje zelenina. K farmárčeniu majú preto viac ako blízko...